درک جذابیت نمک برای گردشگری Mining Geonurism
گردشگری نمک شامل تورهایی در زمینه های نمک ، مشارکت در روند تولید نمک و خرید محصولات مرتبط با نمک است. این مطالعه موضوع ، محصول و طرح را به عنوان سه ویژگی مهم شناسایی می کند که به جذابیت یک مقصد نمک کمک می کند و بر روند تصمیم گیری گردشگران تأثیر می گذارد. این نظرسنجی در سواحل جنوب غربی تایوان ، منطقه ای که روزگاری تحت سلطه صنعت نمک بود ، انجام شد.
یافته ها نشان می دهد که گردشگران ترجیح می دهند از مقاصد گردشگری نمکی که تجارب مشارکتی و برنامه های تفسیر را ارائه می دهند ، بازدید کنند. ترکیبی از تم و طراحی به عنوان شاخص ترین ویژگی برای جذابیت مکان های میراث نمکی مشاهده شد. به طور خاص ، گردشگران ابراز تمایل می کنند تا از مکانهای میراث نمکی که مضامین سنتی را ارائه می دهند بازدید کنند ، اما طرح های نمایشگاه مدرن و محصولات سوغاتی ارائه می دهند. عناصر تعاملی توسط گردشگران به عنوان منابع اصلی یادگیری و سرگرمی بسیار مورد توجه قرار گرفتند. تجربه مشارکتی بر درک گردشگر از تجربه خود در گردشگری نمک و رضایت از آن تأثیر می گذارد
نمک برای اکثر تاریخ کالایی ارزشمند بود و تقریباً در تمام مناطق داخلی کمیاب بود. کلمه "حقوق" از کلمه لاتین نمک گرفته شده است. در حالی که نمک دریا در برخی مناطق نقش داشت ، آن زمان همانطور که اکنون تحت الشعاع نمک استخراج شده قرار گرفته است. در حالی که مردم در جزایر فریزی شمالی زمین را زیر پای خود می سوزاندند تا به نمک موجود در ذغال سنگ نارس دسترسی پیدا کنند ، مناطق دیگر به گنبدهای نمکی زیرزمینی گسترده دسترسی داشتند که باعث ثروت افسانه ای و نام هایی شد که اغلب به تولید نمک سابق یا فعلی مربوط می شدند.
می توان کوههای نمکی و غارهایی که در مجاورت آنها فعالیت معدن کاران وجود ندارد، را به جاذبه گردشگری با رعایت اصول ایمنی تبدیل کرد.