sangchein Preloader لطفا صبر کنید.....

فروش مواد معدنی باریت 4.3 کریستال و سفید

تاریخ درج آگهی: 1403/06/19

توضیحات آگهی

فروش مواد معدنی باریت 4.3 کریستال و سفید

09197482030
باریت کریستال سفید

باریت یکی از سودمندترین مواد معدنی صنعتی با فرمول شیمیایی BaSO4 است. باریت به عنوان اسپار سنگین نیز شناخته می شود و از نظر شیمیایی از سولفات باریم تشکیل شده است. پودر باریت با خلوص و درخشندگی بالا را باریت کریستال سفید می نامند.

موارد استفاده از باریت کریستال سفید

صنعت پلاستیک:

پودر باریت عمدتاً در صنعت پلاستیک به عنوان ماده پرکننده استفاده می شود. این کاربرد منجر به افزایش مقاومت سایشی و همچنین استحکام و استحکام محصول می شود.
صنعت لاستیک:

استفاده از پودر باریت باعث افزایش طول عمر و دوام محصولات لاستیکی می شود. استفاده از آن به عنوان پرکننده در ساخت محصولات ضد آب منجر به کاهش قابل توجه هزینه ها می شود. یکی دیگر از کاربردهای پودر باریت در این صنعت در ساخت روکش و پوشش است.
صنعت کاغذ:

پودر باریت تصفیه شده در صنعت کاغذ برای افزایش سفیدی سطح کاغذ و افزایش ظرفیت پوششی و مقاومت آن استفاده می شود.
صنعت رنگ و پوشش:

استفاده از پودر کریستال باریت در این صنعت باعث افزایش درخشندگی رنگ ها می شود. همچنین برای تنظیم ضخامت رنگ و بهبود دوام آن استفاده می شود.
صنعت داروسازی:

کریستال باریت در مراکز پزشکی، آزمایشگاه ها و نیروگاه ها برای محافظت در برابر انتشار اشعه گاما و اشعه ایکس استفاده می شود. همچنین در صنعت پزشکی به عنوان یک محلول رادیو مات برای تصویربرداری از داخل معده و روده استفاده می شود.
صنعت لنت ترمز:

پودر باریت به عنوان ماده پرکننده در ساخت لنت ترمز استفاده می شود.

باریت تنها ماده معدنی باریم است که در تولید BaSO4 با خلوص های مختلف استفاده می شود. باریت نه تنها از ذخایر باریت اولیه، که در آن باریت کانی اولیه است، تولید می‌شود، بلکه روند رو به رشدی در فرآوری سنگ‌های حاوی باریت به صورت گنگ یا به عنوان کانی ثانویه وجود دارد. رسوبات دارای باریت کانی اولیه حاوی باریت به شکل کریستالی درشت است. هنگامی که با سایر کانی ها و کانی ها همراه باشد، کم و بیش ظاهری در هم رشد می کند.



باریت (BaSO4)، سولفات باریم (Ba) منبع اصلی صنعتی باریم و سنگین‌ترین کانی غیرفلزی است. نسبت جرمی BaSO4 66 درصد BaO و 34 درصد SO3 است. فلز باریم به خودی خود کم استفاده است اما سولفات آن (یعنی باریت) به طور گسترده به عنوان یک کانی صنعتی استفاده می شود. یکی از دلایل اصلی ماندگاری تجاری باریت، وزن مخصوص بالای 4.5 گرم بر سانتی متر مکعب است که آن را به یک جزء بسیار مفید در بسیاری از کاربردها تبدیل می کند. به عنوان مثال، 90 درصد باریت مورد استفاده در ایالات متحده برای گل حفاری گاز، بالشتک، عامل وزنی نفت و غیره در بخش نفت و گاز است (برابست، 1970؛ شولز، 2017). باریت همچنین به عنوان یک پروکسی بهره وری پالئو اقیانوسی استفاده می شود (Cansu and Öztürk, 2020). در صنعت خودرو از آن برای لنت ترمز و کلاچ، پرایمر رنگ برای براقیت و محافظت از فلز استفاده می شود (Fortier, 2022). در صنعت ریخته گری فلز، باریت بخشی از ترکیب آزادسازی قالب را تشکیل می دهد (شولز، 2017). باریت همچنین به دلیل توانایی قابل توجهی که در جلوگیری از انتشار اشعه گاما و ایکس دارد، در محافظت از تشعشع در اطراف تاسیسات هسته ای و نیروگاه هسته ای کاربرد دارد (Fortier, 2022). در پزشکی، از آن به عنوان ماده حاجب برای بررسی های محاسباتی دستگاه گوارش استفاده می شود (هورتون، 1963). ترکیبات باریم به عنوان افزودنی در لعاب های سرامیکی، شیشه های نوری و انواع محصولات دیگر استفاده می شود (فورتیه، 2022). با پیشرفت جهان از همه‌گیری COVID-19، اختلالات زنجیره تامین به عنوان یک نگرانی بسیار مشهود ظاهر شده است، که بر اساس بررسی 2022 بررسی مواد معدنی بحرانی سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده (برابست، 1970؛ فورتیه، 2022، باریت را به یک ماده معدنی حیاتی تبدیل کرده است. میشل، 2022).

اطلاعات تماس

  • قم - قم
  • قم
  • 09197487474